Filmkväll efter Nykil

Igår åkte hela familjen till Nykil. Där gick vi runt på den marknad man satt upp tillsammans med farmor. Det var trots allt en väldigt liten marknad.

När vi åkte mot Nykil så såg vi långt borta en väldigt hög kran. När vi kom närmare så såg vi att den stod precis jämte kyrkan och var högre än kyrkans torn. Sedan när vi gått igenom hela marknaden så kom vi fram till kranbilen och såg att man kunde för tjugo kronor få åka upp längst upp i kranen. Jag gissar på att det var mellan 40 och 60 meter upp i luften men det kan ha varit både mer och mindre.

För ett tag sedan fick jag, mina bröder och mina kusiner åka upp i brandkårens korg 20 meter upp i luften. Det var inte läskigt högt men högt var det.
Det här såg ut att vara mycket högre upp.

Så går vi fram och tittar på de som åker upp. Plötsligt upptäcker jag att nästa på tur är Idas farmor, farfar, farbror och farbrorns sambo. De hälsade på oss och verkade inte tycka att det var något märkvärdigt att åka upp så högt. Vi tittade på medans de försvann upp mot himlen.

Jag kände mig tvungen att skicka ett mystiskt sms till Ida "Din farmor, farfar, farbror och farbrors fru är just nu 60 meter upp i luften. Hur känns det? :)"

Jag hade inte fattat något om någon skickat ett sådant sms till mig och jag tror inte att Ida gjorde det heller. Jag fick förklara mig lite sen. ;)


På kvällen åkte jag in i regnet till Mantorp. Det blev en väldigt rolig filmkväll med Patricia och Lotta. VI blev inte så många till slut men men.... :)

Sedan åkte jag hem i mörkret på min tysta moped. Hela tiden hoppades jag att det inte skulle  börja regna igen. Vilket det faktiskt inte gjorde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0